Saturday, January 06, 2007

Apivita - 盒子裏的水果

寒冷天氣警告現正生效!!天色良好.12C

打完甂爐(這是看完「最緊要正字」學到的字!)就和寶儀同學一直走到海港城去逛街.怎知已經太晚了,差不多所有的店都打烊.於是我們一直走上去,樓上的店只剩下LCX未關.原來頗寬的通道都設了一個個不同品牌的小攤檔,大概是之前的聖誕/新年購物活動的安排吧.原本我是要堅持這個月不花費的,可是當我經過 Apivita 的檔子時,看到了Fruits in the Box我還是忍不住買了.

Apivita是一個來自希臘的護膚品牌子,她剛來香港時我已經想要試了.一直到最近在報章雜誌上(1, 2,
還有我剛看到的舊U Magazine也有提到 - see pic below)看到了這個Fruits in the Box才下定決心要去試試.Fruits in the Box其實是一個repackage的聖誕優惠套裝.$380的包包裏包含了18包不同功用的皇牌產品.其中5樣是新產品,包括了紅酒面膜:

- cleansing tissues 3 in 1 with chamomile (aromatherapy)
- every day face scrub with apricot (aromatherapy)
- deep face scrub with olive (aromatherapy)
- cleansing face mask with pink clay
- deep cleansing face mask with green argile (aromatherapy)
- calming face mask with dittany of Crete
- skin renewal night mask with carrot
- 2 x revitalizing face mask orange & vit. C*
- oily skin balance face mask with propolis
- age management face mask with green tea
- instant lifting face mask with red wine
- firming face mask with grape seed (aromatherapy)

- 2 x aqua plus face mask with cucumber*
- skin food face mask with honey*
- whitening face mask with fruit acids

沒有連結的是新產品.還有不得不提的是那個sales姐姐非常好人!我不停問這問那,她都非常仔細地解釋,雖然我現在都記不清那一樣有甚麼功效了.而且當我問她自己有用甚麼時,她也作出了中肯的介紹.打了*就是她個人推薦.買滿了$280可以從金魚缸裏選一樣產品試用.我去付錢時她就替我挑了潤手霜,size剛剛好放手袋裏.她還另送了面霜的試用裝.不過,因為是age management的系列,所以我拿了給媽用.她說很潤但又不會太黏.有點香味但又不會濃得討厭!

剛好今晚輪到做清潔的面膜.等我馬上試一下那個深層清潔面膜再寫!

5 comments:

  1. What is your skin type? Waiting for your comment...hehe...

    ReplyDelete
  2. carrie.. sorry i've been slacking. i'll write up the comment on the deep cleansing mask.

    i have combination skin (oily type). very troublesome in winter becoz of the oily forehead and nose + super dry cheeks!

    ReplyDelete
  3. Wow~ how often do u use the mask?

    Let me know if it's good! All those make-up classes is killing my skin...

    ReplyDelete
  4. 你地真係勤力,低你地靚!我連洗完面上少少cream都懶...

    ReplyDelete
  5. 就係因為唔靚所以先要敷mask! :P

    i'm trying to stick to my schedule. a cycle contains hydration mask, (deep) cleansing mask, and sleeping pack (hydration mask that i can use overnight) and then take a day off...

    ReplyDelete