Thursday, April 19, 2007

下一個看門口的面膜 - Kiehl's Soothing Gel Masque

涼快涼快.21C

[圖片刧自she.com]

最近皮膚欠佳,於是把早前收到的面膜試用裝拿出來用.這個紓緩面膜含有甘菊和蒲公英,除了有保濕和紓緩疲勞皮膚的作用,更有綠茶精華來抗氧化.

面膜本身是咖啡色的啫哩狀,塗上臉涼涼的,非常舒服.不過就是不太好看,好像稀釋了的龜零膏塌在臉上囉.因為有甘菊的關係,還有點五花茶的味道,我是滿喜歡的.我的顴骨的位置應該很乾吧,所以敷了沒多久就開始有刺刺的感覺.但是十五分鐘後,過了水,臉真的很滑,不會有繃緊的跡象,也頗乾淨.

是否真的這麼神奇,有這麼多功效,我不敢講,畢竟才用過一次.不過,我會有興趣多試幾次.如果之後也是有今天這樣的效果,那真的是可以買瓶來看門口呢.而且,才$170(在美國買更便宜),可以一試呀!

15 comments:

  1. Kiehl's Products are quite nice!

    ReplyDelete
  2. that's quite true. but i think not all products suit me well.

    btw, you're so early!! or... you still haven't slept?

    ReplyDelete
  3. 正想說camomile的產品總給我覺得刺刺痛(我也是經常皮膚缺水的,因為少用護膚品!)

    最近急救時要用而用了不痛的,就只有body shop的那盒粉紅色vitamin E水份面膜,還可以用過夜的,減價後好像也是百來塊(還是更便宜?)

    ReplyDelete
  4. $170???
    Really???

    I have to buy one too!

    ReplyDelete
  5. kiehl's 我久唔久有試用, 但暫時都冇keep 住咁羅.

    我覺得d 面膜成日講到幾廿樣功能. 但我通常都唔多信. 淨係睇2 個功能 (1) 保濕 (2) 清潔. 其他美白呀, 咩抗氧化呀. 我唔係好信羅.

    aulina - 咁你唔好用laneige 的sleeping mask 啦. 因為我聽好多人用過都會敏感.

    ReplyDelete
  6. vicky: that's what i read from another hk web page. may have to check the price again. US official online price was US$17, so it's about the same.

    aulina: good that you've found one that works for you. i'm using the daycell overnight sleeping pack (actually same company as laneige), but i don't really like it. too much fragrance... it feels very chemical too.

    紫熊: i know... when the product has so many functions, it means that it can't do well in a particular area!

    ReplyDelete
  7. lu: 妳去台灣做乜冇買面膜呀?? 1500台幣就有100片! 好好用架~~~ :)

    ReplyDelete
  8. 冬冬:無逛那些店呀.而且都唔知買邊隻.
    你話的是甚麼牌子?

    ReplyDelete
  9. this one~~~ :) next time try try la! hohoho~~

    ReplyDelete
  10. 謝啦!先計下來,下次會記得買. :)

    ReplyDelete
  11. 又打錯字啦!!!! >_<~~~

    先記下來啦...

    ReplyDelete
  12. Kiehl's Products don't suit me well...(except shampoo and conditioner, hand cream...) but some bloggers highly recommended that overnight peeling thing... that i may consider.

    ReplyDelete
  13. 多謝紫熊提醒(我好少好少好少會買呢啲嘢,多數都係body shop架咋)

    MD: over night peeling??? 我皮薄(餡亦唔見靚),用親死梗... 砂都唔係好磨得,所以皮膚好唔掂... :(

    ReplyDelete
  14. mad dog: 我有用Kiehl's的overnight peeling,對我的皮膚不太合適,塗了幾天後有暗瘡,暫時不敢再用。
    不過Lu介紹的這個mask很吸引呢,我也試過Kiehl's的海藻mask,保濕效果亦不俗。

    ReplyDelete
  15. aulina: 我宜家用吓clairins隻peeling咁囉, ok啦. 好多人話kiehl's隻peeling好神奇, 但用過夜我就有D驚...

    puiyee: 用完出暗瘡?!?!!? 嘩咁我都唔敢用啦!

    moisturising mask宜家用dr. hauschka, 幾好, 好潤.

    ReplyDelete