Thursday, March 01, 2007

唔駛做

天陰有雨.22C

因為這禮拜連續四晚去聽音樂會,有見及此,於是拿了兩個上午的休假,免於太過勞累.於是乎,這兩天早上都在家裏躲懶,下午輕輕鬆鬆地上班(月尾沒事做,又不能寫太多blog或溫習,真真浪費時間!).

雖然在家也不見得有多productive(比方說用功複習禮拜六的測驗),但就算今早六點半起來去上body combat回來還依然是精神爽利!!!要是平時要上班的話,大概現在已經在呼呼地釣魚了.這兩天過了之後,真的好想每天都這樣--只上半天班!

但,這其實是十分嚴重的問題.因為這代表著我已經到達了我能忍受這份工作的極限了.怎麼辦?怎麼辦?是時候要找工作了吧???

7 comments:

  1. 我很喜歡放半日大假, 因為可以放很多次ma, 我也是 "達了我能忍受這份工作的極限了", 只是有很多找新工限制(要上課, 不能OT, 交通要便利, 不能經常上大陸...), 所以不可隨便轉工.

    ReplyDelete
  2. 我總覺得. 正在讀書的話, 一動不如一靜. 完成課程才打算吧.

    ReplyDelete
  3. 我諗好多人都有呢D問題,不過有時都未必一定係到咗極限嘅,有時可能係偶有來潮啫。^^

    ReplyDelete
  4. "這禮拜連續四晚去聽音樂會"

    你就好啦!! =]

    ReplyDelete
  5. vicky: hehe.. i remember you saying that. but now your company policy has changed and you can't take 1/2 days anymore, right? aiii...

    紫熊: that was one of the dilemma!!! but then if i really see a job that i want to try/really like, i might as well give up the study, or put it on hold. seize the day ma ;)

    xiao zhu: >>偶有來潮

    it's very possible. but it's happening every day for the past few months. guess it's more than 偶 la!

    寧靜: it's actually quite tiring. :P but seeing that the opportunity (i.e. Moscow Phil. visiting HK) is quite rare, i might as well go and save some time from deciding which nights to go :P

    ReplyDelete
  6. Don't worry, up to now, i still can take 1/2 day annual leave, despite Sunday, this March haven't got any public holiday, it is so hard to pass, i may take 1-2 time 1/2 day annual leave.

    ReplyDelete
  7. 原來尋日冇留到!我想話「坐言起行」呀。:)

    ReplyDelete