Sunday, December 17, 2006

護膚時刻表

自從被我的美容師批評我的臉像包了一層保鮮紙之後,也為了避免好像去年冬天不停甩皮的慘況,於是我在我的鏡櫃後面貼了一個2007年的全年year planner,並在上面每一天的格子裏標了符號.這些符號對應著我天需要做甚麼面膜(保濕,深層清潔,晚間鎖水,眼膜等等),也記下我哪天有沒有執行原先的安排.如果沒有的話,那我也會記下我做了甚麼(譬如是偷懶了).

我媽那天看到了就問我那張是甚麼東西,我詳細解釋過之後,她說我有點太誇張了吧.說起來也好像很走火入魔的樣子.可是,我很健忘嘛!總是在第二天早上才懊惱之前一晚怎麼沒做XX面膜,然後一整天就過的沮喪...(呃...有點誇啦.)雖然做面膜應該是很輕鬆的「活動」,可是對於我來說,應該是必須做的事情而不是休閒活動了.

「女為悅己者容」?這也是對的.不過現在我沒有悅己者啦.

其實,我也只不過不想看到人家有一張滑不溜手的臉,而自己的卻乾巴巴的.然後,又被人家問前問後的.而且,整天在甩皮的臉被寒風吹著是多疼的呀!

5 comments:

  1. You are doing the right thing. Need to have a plan and good logistics.

    ReplyDelete
  2. 陰功,風吹痛就真係乾得好緊要喇!我小肥又係唔到乾點都唔乖乖用lotion,而家朝朝話好laaa呀!冇法,平時唔做乾就得別辛苦……

    不過身痕更慘呀!

    ReplyDelete
  3. ruth: thx. it's actually a good way to finish up my masks quickly too. or i'll just forget to use them.

    aulina: it'll be even more painful for 小肥(=fb or sb?), because his skin would be much softer and more tender! but it's true, i really hate it when the skin on my legs gets so dry that it itches!

    ReplyDelete
  4. Oh, I am really lazy in skincare...and I am facing the consequence. Looking 5 years older than I am...:P

    ReplyDelete
  5. Carrie, you're still young (i think we're the same year). it's never too late to start now! (like me...)

    ReplyDelete