Thursday, December 07, 2006

保時捷與司機

我清楚地看到了獵戶座.23C

晚飯後,如常跟我媽去散步.在要進馬場前的一個馬路剛好看到一部Porsche Carrera.


香港看到保時捷一點都不稀奇,因為滿街都是,通街亂竄.最奇怪的是保時捷裏的那位司機.

如果你有一輛保時捷,應該會無時無刻都由自己駕駛,不捨得讓別人去駕吧.

我習慣性地瞄一瞄車裏邊是甚麼人.首先看到的是司機旁邊的乘客座位.是位女士,很正常.

然後雙眼在稍稍掃過來司機位.我看到的是一位菲律賓女傭(就是連司機都要當的那種).

前因後果是怎樣,我當然無從稽考.但那個畫面,我覺得實在荒誕.

8 comments:

  1. Ha Ha, my boss's maid need to drive car too! i guess she went to have a ride when her boss is out of town.

    ReplyDelete
  2. yeah.. i saw maid driving very often. but not a Porsche!!!

    ReplyDelete
  3. 橫掂都係去威,幾大揸番架波子,夠醒神啊!

    ReplyDelete
  4. oh oh oh... the woman who sat next to her looks like her boss loh @_@

    which is why i thought the whole thing strange!

    ReplyDelete
  5. Oh, i see, then the boss wanted to have a ride but don't want to drive herself, so ......

    ReplyDelete
  6. I've heard about these rich kinky men who has a fetish for philippine maids...

    So maybe she could be providing other services?

    ReplyDelete
  7. I think this car is the cheapest car amongst hers, so let the maid to drive.

    ReplyDelete
  8. mokit, that's a good one!

    ReplyDelete