Thursday, November 01, 2007

天黑黑.雨濛濛.19C

昨天跟博友聊天,其中一個說寫博的人多少是為了「曬」(=炫燿)些什麼.

其實說的也是.為甚麼要讓人家看你的寵物?看你的藏書?看你的作品?看你對XYZ的見解?

對我來說,「曬」的這個成分並不高.其實,一開始的時候,是完全沒有那個意識.那時候開始寫,只是想要把有些事情,感覺,想法記下來.用手寫,太麻煩了.如果用普通的word processing application應該不會有持續心.然後,「曬」的成分慢慢地滲進了寫博的動力.美其名是分享,但偶爾也帶點想要告訴別人,「看!我有這個,你有嗎?」的心態.

既然說起「曬」,我也來曬一下昨天的戰利品吧.(應該是sales美眉的勝利紀錄才對...)


原本只是想趁生日有額外折扣去買3-in-1的cleansing tissue和生日禮物,結果卻敗陣下來.一盒盒是買的,下面一包包/瓶瓶是送的.還有個防曬霜沒貨,遲些才能拿到.看來這些應該是一年的存貨了吧.

17 comments:

  1. 跟我上次去買那一瓶去角質啫喱結果一樣……女人錢真易賺。XD

    ReplyDelete
  2. 對,還要自己覺得很划算.其實真水魚. :P

    ReplyDelete
  3. 曬! i was going to write it last nite!!!! :) ha. will do so tonite. 會講曬命, 曬錢, 曬電影, 曬死, 曬傷, 曬苦, 曬窮... :)

    ReplyDelete
  4. those are apivita? express??? nice packages.

    ReplyDelete
  5. 不要緊,買得開心就是了
    sales美眉也不易做的呀 XD

    (我上個留言好像給吃掉了...?)

    ReplyDelete
  6. MD: haha.. yours' too philosophical. mine's a lot shallower. 曬窮? that's not applicable to you loh. keke..

    yes, they are apivita. i like the honey mask!

    rice: yes... just when i was about to leave, suddenly a herd of bilibala girls came (one of them was acting as if she knows everything about the brand. -___-; ) and she was so busy trying to stall them. haha... but the sales girl was really nice.

    really? let me check and see if i get 2 of your comments tonight...

    ReplyDelete
  7. 咁我日日寫, 是哂無聊吧:>

    ReplyDelete
  8. 曬我又覺得唔係o既,
    如果你有玩開newsgroup 之類, 你就會明好多人係好想分享/抒發自己o既所見所聞啦

    ReplyDelete
  9. carrie: 你...做乜奸笑?!你... 你不停咁曬幸福囉. :P

    unlce ray: 曬無聊?咁我都係啦. 哈...

    baggioowen: "抒發自己o既所見所聞" in a sense其實都係曬o架... 當然唔係所有人都係為o左曬囉.

    係boh...其實你自己有無寫blog o架?

    ReplyDelete
  10. 我又覺得唔係曬,而係似電台dj講野

    ReplyDelete
  11. 我奸笑係因為你買左咁多Apivita lor~

    ReplyDelete
  12. 小奧: 一時時同埋一dd人啦.其實如MD說,曬又如何?反正寫blog其實是很私人的(我這種小blog啦).看官們不喜歡看我"曬"些什麼的話,大可以不來呀.

    dj...有時候,他們也是在"曬".哈哈...

    carrie: 哈哈,中晒計咁囉.都會用的,不過不知道用唔用得切.你又唔買! >_<~

    ReplyDelete
  13. I think it's more about sharing than showing off. It's like talking to a friend. Besides sharing, I think it's also releasing one's emotion.

    ReplyDelete
  14. ruth: i agree.

    to me, it's mostly about keeping records.

    blogging means different things to different ppl and as i (or someone else) have said somewhere, it's my place, i'll say what i want to say. :P

    ReplyDelete
  15. 係boh...其實你自己有無寫blog o架?

    ^== 我有... 不過以前係寫space 多law

    ReplyDelete
  16. baggioowen: oh...現在都沒寫了嗎?我很少到space那邊去...

    ReplyDelete