Tuesday, May 08, 2007

五月不是好月份

晴.乾燥.29C

最近自己心情不好,朋友心情不好,也有不少博友心情不好或覺得很煩惱.


是因為五月嗎?

曾經很喜歡五月,因為小學時集會會唸三次《聖母經》,適合懶惰的我不用背其他的經文,而且又很短.還有,是因為我是女孩子吧,唸聖母經》好像是有一種說不出來的特殊關連.而且,雖然要考試了,但到了五月就代表夏天快到,要放暑假了!

不過,最近這幾年都不喜歡五月.因為特別的stressful.因為夏天又要來了,我這麼胖,真的為了夏天要穿甚麼才不會顯得那麼胖又不會熱而煩惱!因為這似熱非熱的天氣,媽要開冷氣睡但我不願意卻又要屈服.

還有,因為我討厭(或者是比較不喜歡的人)剛好都是五月初/中生日的.是因為我真的和金牛座合不來吧(特別是五月的金牛座)?

哎呀,好討厭呀!

12 comments:

  1. 五月的聖母經, 哈, 小學時常常都要烈日當空站在操場念經, 五十篇啊, 人都癲, 不少同學都暈倒, 真的不知道誰來這個殘酷的校規.

    ReplyDelete
  2. 我也煩惱呀! 唔想返工, 每朝起身都很辛苦, 無計.

    ReplyDelete
  3. MD: 五十篇?! 小學時的集會是在有蓋操場,不用日曬雨淋.中一時就要啦.

    Vicky:我都係...不過,還是要努力架!振作加油!

    ReplyDelete
  4. 因為這個五月

    熱左

    ReplyDelete
  5. lu: 小學時有有蓋及無蓋操場, 不過修女學校玩殘酷, 要學生在無蓋操場念50篇聖母經. 落雨先去有蓋操場咋! 中學好似無咁癲(唔洗五十篇咁多)

    ReplyDelete
  6. rosaries... 在課室唸的...

    五月很快過,過了就好。五窮六絕七翻身,仲有個六月呀...

    ReplyDelete
  7. 嬲記:你那邊的五月比往年的熱?我倒覺得還好.

    其實可以不用開冷氣睡,可是我媽要...只好跟著睡冷氣房. >_<

    MD:50遍是每天嗎?!真不可思議.不過,hail mary很短就是了.

    3:六月...倒是還好哩.雖然要上課..

    ReplyDelete
  8. lu: 你不喜歡開冷氣麼? 我們已開了個多月了. 太熱怎睡?
    "萬福瑪利亞, 滿被聖寵者, 主與... ...中以為讚美, ..子耶穌, 並為讚美, 天主聖母瑪利亞, 為我等罪人, 今祈天主, 及我等死候阿們..."X 50 (中學就念英文版 hail mary, full of grace the lord is with thee...)

    人都癲. 好彩我信耶穌, 入左基督教. :)

    lu/3: 我無得唔鍾意六月, 我生日是也...

    ReplyDelete
  9. 那時候我要每天lunch去chapel處帶rosary。又要迫人去... 諗起真辛苦囉,呢d ritual嘢都唔知做嚟做咩

    ReplyDelete
  10. wah... cheryl, i love your profile gif!! ^_^

    um... sisters/father/principal always led the prayers, so i didn't have the opportunity to have grudge against the classmate/prefect for leading it. plus, i didn't have to do any prayers after F1, so i guess i suffer the least among you girls.

    MD: i like A/C, but i still think it's acceptable time now not to turn it on. we have the whole summer ma. hehe..

    are there more rituals in Catholics than Christianity? i never try to sort of the differences (sorry for being ignorant here).

    your b'day is in June.. woohoo.. we should def. go to k before cheryl goes back to celebrate then :P

    ReplyDelete
  11. lu: yes, definitely much more rituals in catholics. we don't pray to mother mary, cos' she is just human, not God nor Jesus. for protestant christians, catholics somehow misinterpreted the bible. anyway, long explanation, and there are a lot of argument on catholics vs. protestant christians.
    yeah, when is cheryl leaving? let's have K or dinner or LKF drinks b4 she left.

    ReplyDelete
  12. um... that's all i remember about the differences of the 2 religions.

    cher is leaving on the 10th, i think (not tmr!).

    ReplyDelete