Tuesday, October 17, 2006

忐忑

晴中帶陰.28C

早上一打開Lotus Notes,突然心血來潮,跑去打開了公司內部的揾工跳糟資料庫.

是事出有因吧?竟讓我看到了我覺得是難得的空缺.

看到了之後,卻一直忐忑不安.要考慮的事情太多了.雖然我已經來了這公司一年多,但我卻覺得一事無成!要是去面試時,都不知道可以告訴人家我在這一年做了甚麼.

可是,我真的覺得這一份工,不適合在我這個年紀來做.真的有點浪費時間!我好想逃,可是卻不知道可跑去哪兒.而且,我才剛開始我的新課程,更困難的科目還沒開始上呢.這份工唯一可以給我的,就是安定.

雖然,我連第一步都還沒踏出去.

但,我猶豫了.

在同一時間內我能掌握這麼多我不熟悉的東西、人物和事情嗎?

在friendly environment + unbearably boring work 和 unbearably hositle environment + interesting & meaningful work兩者之間,我應該選哪一個? (後者其實純屬猜測.)

那個空缺是否比我現在的低級些(as in grading)?這引申到一個很現實的問題:人工是否會倒退?(現在要支付學費和種種的保險雜費等,人工真的不能倒退呀!)還有花紅呢.現在如果真的可以走的話,這一年的花紅就付諸流水了.(我真的等錢洗呀嘛.)

那份工是否真的比我現在的好?是否更適合我?

我就這樣把我的老細掉低,好像很沒良心.而且,快要開始的project我想他是很希望我能參與,運用我僅有的expertise.但其實,這個project我只能預見是無限的枯燥和麻煩.當然,成功了,就會是很偉大.但,到時候要逃出去,恐怕已經太老沒人要了.

怎麼辦?你說怎麼辦?!

5 comments:

  1. It's truly hard to find a job with good pay, interesting work, and nice colleagues. And it takes trials.

    But if you're going to explore, do it when there's less variables and opportunity cost (ie: classes & bonus).

    And most importantly, you always want to leave in good terms, right? Maybe if you can finish the new project then leave, they will be more grateful and supportive of your departure?

    So I think now is not the time.

    But good luck with whatever your decision is! =)

    ReplyDelete
  2. sandee, that's exactly my dilemma. i don't know why a "seemingly" good opportunity always comes up at an inappropriate time!

    ReplyDelete
  3. "我就這樣把我的老細掉低,好像很沒良心"

    孔少林話過,個世界無話無左邊個唔得,不用太介意,佢比咁人工,我付出左一年時間比你,我要走,老細應該要歡送你tim.

    記住係,老版同員工關係,私人感情無飯食嫁wor.

    ReplyDelete
  4. but "凡事留一線,日後好相見"? hehe

    ReplyDelete
  5. mokit: 我當然明白這世界沒有"誰沒有誰就會死"的道理.我當然可以走,老細頂多辛苦點.當時我進來的時候也是一時走了兩個,整組人熬了好幾個月才鬆一口氣.

    但,如果我現在走(當走的成啦),自己想想也會覺得有點一事無成.還是會想做完些甚麼才走.

    sandee: this is also very true, which is why i'm kinda stuck in the middle. i think it's a personality flaw though!! otherwise, i could have made up my mind much more easily.

    ReplyDelete