Friday, July 18, 2008

反高潮

雲.29C

最後一課分數很快就打出來了,於是不久之後(也即上星期)也收到了「畢業信」.

看到小球那篇,然後再看看這張毫無情感的通知書.欸,這到底是甚麼一回事呢?

雖然說是成人班,(除非是有神童迅速讀完本科再讀這個吧.不過我看神童也不會走這條track.我覺得我這學位是用來賺錢而不是真的為了培養人才的.)但畢竟我們都付過學費、花過時間心血去拿那些學分的呀.來個洋鬼子最愛的Congratulations!也不為過吧?(事事都以英美為尊,怎麼這次居然沒有?!)

原本還很期待會收到很多郵件說「哦,畢業了,要做甚麼甚麼,還有XYZ」的.

沒有.就只這麼一封冷冰冰的信.

多反高潮.

還是,我的心智還停留在用湯匙餵食的時代?!

16 comments:

  1. 職業病又來了... 什麼是"Award certification LETTER"??? 簡單的"award certification"不就行嗎??? certification不就是文件的一種???

    "the aboved-named student has satisfactorily met the program requirements ..." 咁有無野叫 UNsatisfactory MET the program requirements呢..

    ReplyDelete
  2. Ms AC, i didn't even think about what you've spotted. i just though, darn, this looks super weird. i don't remember receiving something like this when i graduated from college.

    geez...

    UNsatisfactorily MET.. haha... then there is no letter? :P

    ReplyDelete
  3. typo... i just thoughT :P

    ReplyDelete
  4. 點都好, congrats! :)

    ReplyDelete
  5. 先恭喜你~ :)

    我都有收到畢業信啊,今晚又post出黎先~

    ReplyDelete
  6. md: 謝!

    小球: 謝!

    你們學士畢業的時候也會有這樣的信嗎?真的好奇怪...

    好...也看看你的信是否也是這樣子 :P

    ReplyDelete
  7. wah~ congrats! master of science! 好勁!
    不過我都唔記得我個graduation letter係咪一樣冷冰冰……
    俾咗學費就係"上帝",uni如果真係將教育當生意咁做,咁樣嘅服務態度,實在惡劣。

    ReplyDelete
  8. errr... 我以前收果d都係咁架咋喎……

    都完成啦!!!恭喜!

    ReplyDelete
  9. 過到就係神仙~ 管他~

    ^~

    ReplyDelete
  10. 想太多了喇。如巔兄所言。
    恭喜恭喜!要賀一賀wor!

    ReplyDelete
  11. Congratulation!

    In most letters I received, they start with "Congratulation!". Yours is a bit different.

    ReplyDelete
  12. to all: thanks!

    cr: 哈哈...咁我又唔想學校當我地係大爺咁.之不過,學生畢業,居然一點高興的語氣都沒有,b school不應該是這樣的嘛.

    aulie: 是嗎?其實之前我也不記得有沒有這種信. :P

    LDD: 也是.最近沒甚麼好寫,就發一下牢騷囉 XD

    阿姊: 好!你最近有空了嗎?可是我不喝酒wor XD

    ruth: yes, i think "congratulations" it the least that they can put in there. it'll light up the whole letter! XD

    ReplyDelete
  13. Can u tell me anything about Singapore? I am Ah Cat. I've met a German man in Singapore, anything you know about that?

    ReplyDelete
  14. suenchan: sorry, i can't, except that i know there's a durian looking cultural centre/concert hall and the merlion, i practically know nothing about SG. you've asked the wrong person!

    ReplyDelete
  15. 恭喜!我印象中入學信反而有恭喜字眼,可能被學校挑中是榮幸,畢業卻是應份吧...

    ReplyDelete
  16. puiyee: 謝!有可能呢.可是,還是很奇怪囉...

    ReplyDelete