Saturday, April 05, 2008

Apivita 11 - Skin Renewal Night Mask with Carrot

依然多雲.好潮濕(97%!!!).19C

from the official website:

Benefits:
• Encourages skin cell regeneration
• Nourishes the deeper layers of the skin
Carrot is rich in vitamin A, which encourages skin cell renewal and offers a healthier glow.

Active Ingredients:
Carrot, soy proteins, wheat proteins, organic olive oil.
Paraben, propylene glycol and silicone free

Usage: Apply a rich, even layer to clean, moist skin, avoiding the eye area. Leave on for 10-15 minutes and rinse off with lukewarm water. Can be left on overnight for a more intense treatment. Use 1-2 times a week or as often as needed. For external use only.

非常鮮豔的顏色加上幾乎可以用甜美來形容那香味,我不禁懷疑我是在敷一攤芒果奶油在臉上而不是紅蘿蔔面膜!

一如以往,份量是很多的,所以要塗得厚厚的.可是那個用法說明居然說想要深層護理的話,可以敷過夜.

過夜!!!那我要化身成為殭屍靜靜躺在床上嗎?可是,我不能保證我整晚會不動呀.可是如果一轉頭,就會把芒果奶油印在枕頭上了耶~

所以我決定敷久一點.不知道是否我的臉太乾了?敷了一陣子,開始有刺刺的感覺,特別是圍著嘴唇那圈.但再過一下就好了.

敷完感覺很不錯,皮膚變得很滑(這麼快?!),膚色也變得比較均勻.可是暗瘡印並沒有明顯減退.即使是過了一個晚上後依然如此.

有沒有感到skin cell regnerated?嘩.這個真的不知道.可能只用一次不能說準.看來要用那些化妝/護膚品專櫃經常說的甚麼皮膚測試機測試過才知道.

8 comments:

  1. 有一次敷保濕面膜,睡著了,睡到半夜才醒來,發覺面膜乾到硬了。

    ReplyDelete
  2. 呃...很恐怖.之後還有再用那個面膜嗎???

    ReplyDelete
  3. 嘩食得咁樣! :)

    ReplyDelete
  4. md, that's exactly what i thought when i opened it!!!

    ReplyDelete
  5. 11 是什麼意思來的??

    APIVITA 面膜嘛~ 也是我想寫其中一個題材, 可惜心有餘而手力不足.....

    我試了啡色那個, 又臭又怪, 但好正!

    ReplyDelete
  6. 紫大: 11是我試了第十一個apivita面膜/產品.因為前年聖誕買了fruits in the box呀.

    有時候再慢慢寫吧. :)

    啡色那個是控油的那個?我也有寫過呢.真的賣相十分不佳,可是效果不錯呢.

    ReplyDelete
  7. 過夜...點過夜,一定成床都係喎!

    ReplyDelete